מעצבים את כל חללי הבית

פעמים רבות אנשים קונים דירה יד שנייה ומחליטים לשפץ אותה מ- א' עד ת' על מנת להשיג את אותו מראה מסוגנן בו הם מעוניינים ויש פעמים בהן אנשים מביטים על הדירה בה הם מתגוררים ומגיעים למסקנה שהעיצוב הקיים משמים ולכן הם מגיעים להחלטה לעצב את הדירה מחדש. יש אנשים שמיישמים את התוכנית ויש כאלו שמחליטים בסופו של דבר לוותר על העניין וזאת משום ההוצאה הגדולה שאינה מתאימה להם בשלב זה של החיים. מאמר זה נכתב על מנת עדכן אתכם שכיום לא חייבים לקחת הלוואת ענק מהבנק על מנת לממן את השיפוץ וזאת על מנת להפוך את הבית שלכם לבעל מראה חדשני ומרשים, כיום יש אפשרות להתמקד בחלל אחד או שניים של הבית ולהוסיף אלמנט זה או אחר שישנה את מראהו של אותו חדר.

משנים את מראה הבית

הסלון הוא החדר המרכזי ביותר ברוב הבתים. נכון לעשור האחרון ברוב הבתים הסלון הוא חלל פתוח שמתמזג עם מבואות הבית, המטבח ופעמים גם חדר האוכל. מסיבה זו ההחלטה לעצב את הסלון תשפיע באופן ניכר על כל מראהו של הבית. אם אינכם מעוניינים להתחיל ולבצע שיפוצי עומק, תוכלו להשקיע בקנייה והתקנה של דברים ספציפיים שישנו את מראהו של הבית, כמו למשל החלפת מדרגות האבן הסטנדרטיות לקומה השנייה של הבית במדרגות מתכת או מדרגות זכוכית מרשימות. אפשרות נוספות הן מדרגות עץ מרשימות שיהפכו את הבית לבעל מראה ואווירה כפרית יוקרתית. בנוסף, יש אפשרות לבצע שינוי טוטאלי ולהפתיע עם מדרגות מרחפות שמהוות את הטרנד העיצובי העכשווי בתחום עיצוב המדרגות. למדרגות אותן אתם בוחרים ניתן יהיה להוסיף מעקות מיוחדים שישלים את התמונה הסגנונית המרשימה של שטח הסלון. ניתן להחליט על הוספת מעקות נירוסטה, מעקה עץ, מעקה שעשוי מזכוכית או מעקה מעוצב בהתאמה אישית לדרישותיכם.

החדר השני בבית בו וזה בו רוב האנשים מבלים זמן רב (וגם האורחים) הוא חדר השירותים והאמבטיה. כאן יש אפשרות לשנות את מראה החדר ולהוסיף לו את אותה נגיעה סגנונית מרשימה על ידי קניית מוצרי אמבטיה התואמים את הקו הסגנוני בו אתם מעוניינים. נכון להיום מוצרי האמבטיה כוללים ארונות אמבטיה מעוצבים העשויים משלל חומרים ומגיעים בהיצע גדול של גוונים וגדלים. ברזים וכיורים מיוחדים, אמבטיות מעוצבות וכן אמבטיות FREE STANDING, כלומר אמבטיה חיצונית אותה ניתן להעמיד בכל מקום בחדר האמבט, ועוד.

כי היום ניתן לשנות את מראה הבית גם מבלי להתחיל בשיפוצים מורכבים שגובים זמן רב והוצאה ניכרת. היום, הזמנת מדרגות מיוחדות, מעקות פנים או חוץ לבית, מאחזי יד וכן מוצרי אמבטיה מעוצבים ומרשימים יהפכו את מראה אותם חללים חשובים ומרכזיים בבית למרשימים במיוחד.

מקדימים בדיקה לשדרוג הבית

אם בעבר כל אחד שרצה לבנות בית ולעצב אותו בצורה מרשימה היה צריך לקחת בחשבון שהתהליך ייקח זמן רב, כיום רוב האנשים מחליטים על בניית בית בשיטת הבנייה הקלה והמהירה ולא מוותרים על עיצוב מרשים ויוקרתי הכולל מעקות מעוצבים, מדרגות מרחפות אל הקומה השנייה או אל הגג ועוד. אך מה קורה כאשר אנשים מעוניינים לשדרג את המראה של דירה קיימת או בית בו הם מתגוררים?

גם כאן יש אפשרות לבצע את השינוי בדיוק כמו בבית חדש. נכון להיום כל אחד יכול לשכור את שירותיו של מעצב פנים שיהיה אחראי על רישום תכנית הנדסית ברורה שתכלול הריסת קירות חללים קיימים ויצירת חללים חדשים, תכנון של המקום בו ניתן לבנות מדרגות עץ או מתכת (אליהם ניתן לצרף מעקות מעוצבים ומרשימים, מאחזי יד ועוד). נכון להיום כל אחד יכול לזכות בבית חלומותיו, כל עוד הם מבצע את הדברים בצורה הנכונה ביותר. כלומר, כל עוד הוא מבצע הכנות מקדימות לתהליך השיפוץ והעיצוב וזאת טרם הוא מתחיל בו.

שלב ההכנה המקדימה

רוב האנשים כה מתלהבים לקראת שינוי ומעוניינים להתחיל איתו כמה שיותר מוקדם עד כי הם שוכחים את הדבר החשוב ביותר טרם תחילת עיצוב ושדרוג הבית הקיים, שלב בדיקת הליקויים הקיימים ותיקונם. אחת מהבדיקות החשובות ביותר אותן יש לבצע טרם תחילת שדרוג הבית היא בדיקת איתור נזילות. פעמים רבות יש נזילה סמויה אותה צריך לתקן וזאת טרם תחילת הוספת מעקות, מדרגות ובנייה נוספת בבית. אם בעבר איתור נזילה הצריך חציבה בקירות ובבלטות הרצפה, כיום יש אפשרות לבצע את הבדיקה ללא פעולה פולשנית אלא באמצעות צילום תרמי.

פעמים רבות יש מצבים בהם אנשים קונים דירות יד שנייה. התכנון שלהם הוא לשדרג את הדירה ולעצב אותו בהתאם לסגנון בו הם מעוניינים, אך טרם לכך הם חייבים לבדוק האם בדירה יש סימנים לעובש או רטיבות, האם באחד מחדרי הדירה יש ריח של טחב והאם הקיר "התנפח" באחד מהמקומות בבית. גם אם לא מבחינים בסימנים אלו רצוי לבצע בדיקת איתור נזילות על ידי צילום תרמי וזאת על מנת להיות בטוחים שאין בעיית רטיבות או נזילות סמויה בבית ואכן ניתן להמשיך הלאה בשיפוץ הבית ולהזמין את אותם מאחזי יד איכותיים, מעקות זכוכית או עץ מרשימים ואותו חיפוי למדרגות (או מדרגות חדשות) שיהפכו את הדירה שלכם או הבית לקלאסה אחרת. בהצלחה.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד