החשיבות של מעקות ומאחזי יד – הגיל השלישי

לכל אדם שעלה או ירד פעם בגרם מדרגות בוודאי זכורה פעם אחת שירד מהר בלי להחזיק במעקה, החליק ונפל נפילה כואבת שבמקרה הטוב נגמרה בנפיחות מקומית ובמקרה הרע בעצם שבורה. מעקות הם לא פעם דבר הכרחי אשר שומר על הבטיחות בכל בית אשר כולל בתוכו גם מדרגות. כיום ניתן למצוא מעקות מסוגי חומרים שונים וחשוב לבדוק לפני שבוחרים את המעקה הרלוונטי, איזה סוג מעקה נחשב הבטיחותי, החזק, האמין והטוב ביותר.

חשיבות של מעקות בבתים של הגיל השלישי

אם אדם צעיר נופל במדרגות, הסיכוי שיפגע בצורה רצינית הוא נמוך. לעומת זאת, אם אדם קשיש מחליק ונופל במדרגות, התוצאות יכולות להיות הרות אסון. והוא אף יכול להישאר מרותק למיטה עם מטפלת סיעודית. מקרה של קשיש המתגורר לבד שנופל במדרגות, יכול להיגמר בצורה נוראית. לכן החשיבות של מעקות ומאחזי היד היא גדולה מאוד בעיקר בבתים בהם מתגוררים קשישים.

סוגי מעקות

מעקה אלומיניום – מעקה העשוי מאלומיניום הוא מהוותיקים ביותר שקיימים ומהווה פתרון בטיחותי טבעי. האלומיניום הוא חומר שקל לעבד אותו ונוח לעבוד איתו, בקלות ניתן לייצר מעקה אלומיניום שיהווה תוספת עיצובית לכל חלל. ניתן לעצב מעקה אלומיניום בכל אופן ולמרות שהוא אופציה יקרה יותר הוא מומלץ בתור החומר המועדף ועומד גם במבחן הבטיחות וגם במבחן הזמן

מעקה ברזל – מעקה ברזל הוא יותר זול ממעקה האלומיניום אך עמיד הרבה פחות ונדרשת לו תחזוקה שוטפת, בנוסף מעקה ברזל לא עמיד לתנאים של מזג האוויר לכן אין זה מומלץ להתקין אותם במקומות פתוחים.

מעקה עץ – זהו הסוג הפופולרי ביותר של מעקות, ניתן לייצר את המעקה מכל מיניי סוגי עץ בגווני צבע שונים, והוא מקנה אווירה ביתית וייחודית לכל חלל בו הוא נמצא.

מעקה זכוכית – מעקה העשוי מזכוכית מעניק תחושה יוקרתית לחלל בו הוא נמצא, הוא מוצב בעיקר בבית צפופים, זאת בגלל שיש לו תכונה של הגדלת החלל בו הוא נמצא. במקרה של מעקה זכוכית מומלץ ביותר לבחור חומרים איכותיים ולא להתפשר על עובי הזכוכית.

מעקה מנירוסטה – נחשב למעקה הבטוח ביותר, כמו כן לעמיד ביותר ויכול להישמר בלי תחזוקה לשנים ארוכות

מאחזי יד – מאחז לבטיחות

כאשר אדם מזדקן, צרכיו משתנים, ופעולות יומיומיות טריוויאליות הופכות למאבק. קשישים רבים שעיבדו את היכולת לטפל בעצמם, לרוב מסתמכים על מטפלת סיעודית שתעזור להם לדאוג לצורכיהם. בנוסף לאמצעי זה, מאחזי יד הם אמצעי בטיחותי חשוב ביותר שיש להרכיב בכל בית בו גר אדם קשיש ויכולים למנוע אסונות פוטנציאליים.

מאחזי יד בשירותים ובאמבטיה יכולים לסייע לאדם קשיש בפעולות הבסיסיות ביותר אותם היה רוצה לעשות בפרטיות. קיימים מאחזי יד הנדבקים עם וואקום לאריחי האמבטיה או השירותים, אך הם אינם בטיחותיים כלל, משום שהוואקום מחזיק מצוין, אך אריחי קרמיקה נוטים להתנתק מהקיר תחת משקל, דבר שיכול לגרום לפציעה חמורה לאדם קשיש. מסיבה זאת אין להתפשר על בטיחות, בכל הנוגע למאחזי יד, מאחזי יד צריכים להיות מורכבים בצורה קבועה ובטוחה.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד