בחירת פרזול למעקות ואת סוג המדרגות במסגרת שיפוץ

בתהליך שיפוץ יש לנו הזדמנות לבחור מוצרים ואביזרים לבית שיעניקו לו מראה אסתטי וייצגו את הטעם האישי שלנו. בצד הבחירות האסתטיות עלינו לקבל גם החלטות נכונות מבחינת הפרקטיקה, התחזוקה, המחיר וההתאמה לבית. אחד מהגורמים המשמעותיים ביותר בבית הוא המראה של המדרגות והמעקות. כדי לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה חיברנו את המדריך הבא, בנושא בחירת פרזול למעקות וסוג מדרגות.

בחירת פרזול למעקות במסגרת שיפוץ:

חשוב להבין שבמסגרת שיפוץ לרוב נרצה לשמור על מבנה כללי דומה של המדרגות ולא נרצה לשנות אותן לחלוטין מטעמי נוחות וכסף. לכן גם עלינו לבחור פרזול למעקה שתואם את המדרגות הקיימות, את הגודל שלהן, את מיקום גרם המדרגות, את גובה המדרגות, את הצבע שלהם במיוחד אם עושים צביעת דירה בירושלים ועוד. כיום מייצרים מעקות ברזל במגוון סוגים, גוונים ועיצובים, ואף נפוץ להזמין פרזול בעיצוב אישי. דרך המעקה אנו יכולים להעניק גוון אישי ולהוסיף רבות לאסתטיקה ולמראה הכללי של הבית. מעקות למדרגות יכולים להיות עשויים ברזל ולשלב גם זכוכית, עץ, אבן וכדומה. מעקה יכול להעניק אוירה יוקרתית ומודרנית או מנגד חמימה וכפרית, הכל על פי רצונו של הלקוח.

חשוב בעת בחירת פרזול למעקות לוודא כי אתם בוחרים בעיצוב שמתכתב עם המראה הקיים של הבית או עם המראה שבחרתם להעניק לו לאחר השיפוץ. חשוב לקחת בחשבון שהתמחור של המעקה משתנה על פי החומרים המשולבים בו ועל פי האורך של המעקה הנחוץ לכם. בנוסף, גורם שיכול להשפיע משמעותית על מחיר המעקה הוא העיצוב האישי, לכן חשוב לערוך את החישובים הללו מראש ולחסוך לעצמכם הפתעות שליליות.

חשוב מאוד לבחור חברה מקצועית ממנה אתם רוכשים את המעקה, מומלץ גם שעובדי החברה יהיו אלה שיתקינו אותו. להתקנה של המעקה חשיבות מכרעת מבחינה בטיחותית ולכן נעדיף שאיש מקצועי מטעם החברה יבצע את ההתקנה.

בחירת סוג המדרגות

כיום ישנם סוגים רבים של מדרגות הנבדלות בחומרי הגלם, במחיר, במראה, במגוון, באיכות, בגודל ובאילוצים של הבית כמובן. ישנם שלושה סוגים מרכזיים של מדרגות- מדרגות סטנדרטיות, מדרגות ספירלה ומדרגות מרחפות. המדרגות הסטנדרטיות הן האלכסוניות שנבנות בקו ישר, החיסרון שלהן הוא שהן תופסות מקום רב. מדרגות הספירלה מסתובבות סביב עמוד מרכזי וכך תופסות פחות חלל. המדרגות המרחפות נתמכות בקיר ולא אחת בשנייה או ברצפה, הן מייצרות מראה מודרני בבית.

ישנם חומרים שונים מהם מיוצרות המדרגות- עץ / חיפוי עץ, אבן, שיש, מתכת וזכוכית. הנפוץ ביותר מבין החומרים הוא עץ / חיפוי עץ, שכן הוא יחסית עמיד ונוח לתחזוקה. אבן או שיש יוצרים מראה יוקרתי יותר והם גמישים יותר מבחינת הגוונים האופציונאליים. הזכוכית אינה נפוצה במיוחד אולם היא יוצרת מראה חדשני.

הבחירה של מדרגות מעוצבות לבית צריכה להיות חכמה ולהתבצע לאחר מחקר יסודי, שכן מדרגות הן אינן פריט שאנו מחליפים לעיתים קרובות וסביר להניח שישרתו אותנו לאורך שנים רבות

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד