למה להתקין מעקות לצד המדרגות בבית?

כיום, בבתים פרטיים רבים ישנן מדרגות אשר מובילות אל המפלס העליון בבית. עד לא מזמן היה נהוג לחשוב על המעקות הניצבים לצד המדרגות כאמצעי בטיחות בלבד, אך כיום יותר ויותר אנשים בוחרים להתקין את המעקות גם הודות לתרומה הרבה שלהם בעיצוב הבית והחלל. עם התקנת המעקות והעצמת מימד הבטיחות בבית, כדאי לערוך גם בדיקה תקופתית של ביקורת מבנים, דרכה יהיה ניתן לישון בשקט תחת הידיעה כי יש אפס כשלים בביתכם.

בטיחות מעל לכל

לצד המדרגות שלצידן מותקנות המעקות, ישנן מדרגות הנותרות ללא כל מעקה וכך מעניקים פירצה לתקרית בטיחותית. בבתים רבים נוכחים ילדים אשר רצים ודוהרים במעלה המדרגות בחיוניות רבה, אך ללא התקנת  מעקות נירוסטה מדובר על לקיחת סיכון שכן יהיה ניתן למעוד או ליפול. גם כאשר מדובר על אנשים בוגרים אשר נוקטים במירב אמצעי הזהירות, ניתן לאבד שיווי משקל או להחליק, כך שישנה חשיבות רבה מאד להתקנת מעקות לצד המדרגות בבית הפרטי שלכם.

תרומה לפאן העיצובי

מעבר לתרומה הרבה של המעקות בתחושת הביטחון, לא ניתן להתעלם מהתועלת הנוספת שבהתקנתן – הפאן העיצובי. כיום ניתן לבחור מתוך מגוון עשיר מאד של מעקות, החל מסוג מעקות מתכת, מעקות עץ וכלה במעקות משולבים. התקנה של מעקות מעניקה לכם את האפשרות להשתמש בדבר פונקציונאלי לטובת יצירת טון עיצובי בביתכם. במעקות השונים ניתן גם לשלב סגמנטים של זכוכית, וכך ליצור מראה אלגנטי ומרשים.

ואם כבר דיברנו על בטיחות

מטרת העל של המעקות היא להעניק לכל השוהים בבית בטיחות ללא פשרות. מאחר ומדובר על בטיחות שהולכים ליצוק בבית, כדאי לעשות בבית עוד למען הבטיחות ולשדרג את תנאי המחייה בכל הקשור לכך. בדיקת בטיחות לדוגמא, הינה בדיקה שמומלץ לערוך אחת לתקופה שתכליתה לוודא כי הבית בו אתם גרים עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר ואינו סובל משום כשל או ליקוי.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד