תהליך ייצור מעקה נירוסטה

נירוסטה, הידועה בשמה המוכר פלדת אל חלד, נחשבת לחומר גלם איכותי ועמיד עם תכונות ייחודיות, לכן הנירוסטה נמצאת בשימוש רב ויומיומי בתעשיות השונות, לרבות תעשיית הבנייה והתשתיות.

פלדה מבוססת על סגסוגת של מתכות, כולל ברזל, וכאשר חושפים את הפלדה הרגילה לתנאי חוץ ולפגעי מזג האוויר, מתחיל תהליך שיתוך הגורם להיווצרות חלודה על המתכת, לכן היצרנים מייצרים פלדת אל חלד מסגסוגות של פלדה בשילוב חומרים למניעת היווצרות החלודה.

העמידות של נירוסטה בפני חלודה וכתמים, כמו גם מחירה הזול יחסית והברק המאפיין את המתכת, מעקה נירוסטה הפך לחומר גלם פופולרי ומבוקש לייצור מוצרים שונים ולשימושים רבים בתעשיית הבנייה כמו מעקות, חיפויי חוץ, מאחזי יד ועוד. כמו כן, כדאי לדעת כי ניתן למחזר נירוסטה לכן היא נחשבת כחומר גלם ירוק וידידותי לסביבה.

מעקה נירוסטה – מידע כללי

מעקה הוא אלמנט חשוב שתפקידו למנוע נפילות של בני אדם בעת המעבר בין שני מפלסים ולמנוע נפילות ממרפסות וגגות. את המעקה מתקינים בדופן המרפסת, גרם המדרגות או בקצה המפלס, אפשר להתקין את המעקה לקיר בחדר המדרגות ואז הרכיב נקרא מאחז יד. מעקות נירוסטה חייבים לעמוד בדרישות המחייבות שנקבעו בתקן הישראלי שמספרו ת"י 1142, ועל פי התקן המחייב המעקה חייב להיות בגובה של לפחות 105 ס"מ מהמשטח המשמש כמדרך לרגל, ולאורך מהלך המדרגות גובה המעקה חייב להיות לפחות 90 ס"מ, כאשר התקן קובע גם רווח לכל היותר של 10 ס"מ בין רכיבי המעקה, כלומר מרווח שאינו מאפשר להעביר בין העמודים כדור קשיח שקוטרו 10 ס"מ.

יתרונות מעקה נירוסטה

למעקות נירוסטה יש יתרונות רבים, זהו חומר גלם איכותי המתאים מאוד לייצור מעקות פנים וחוץ. היתרונות העיקריים של מעקה נירוסטה הם:

  • נירוסטה אינה מחלידה, היא עמידה בפני שיתוך ופגעי מזג האוויר.
  • קל לנקות ולהבריק מעקה נירוסטה, אין צורך בתחזוקה שוטפת.
  • נירוסטה היא פלדת אל חלד חזקה ועמידה לאורך שנים.
  • קל לעבד את הנירוסטה ולייצר ממנה מוצרים שונים כמו מעקות.
  • מחיר יחסית זול.
  • מראה מבריק ואסתטי.
  • ניתן לשלב במעקה חומרי גלם נוספים לצורך עיצוב מקורי וייחודי.
  • שפע אפשרויות עיצוב, אפשר לצבוע מעקב נירוסטה בתנור.

תהליך ייצור מעקה נירוסטה

מעקות נירוסטה לחדר מדרגות ולמפלסים השונים במבנה מתוכננים בהתאמה אישית לצורכי הלקוח ובמידות מדויקות, את המעקה מייצרים מצינורות ופרופילים של נירוסטה איכותית ובהתאמה לתקנים המחייבים. המעקב מורכב מכמה רכיבים כמו צינור המשמש כמאחז יד ועמודים, ואת הרכיבים השונים מחברים באמצעות ריתוך מדויק ללא סייגים.

מעקה הוא אביזר בטיחותי, לכן אין להקל ראש בבחירת החומרים, ויש לוודא כי היצרן מעקות מכין את המעקה רק מנירוסטה איכותית או מחומרי גלם עמידים אחרים העומדים בדרישות התקן לייצור מעקות. את המעקות למבנה ניתן לייצר גם מחומרים כמו ברזל, זכוכית, עץ ומתכות עמידות נוספות, אך נירוסטה נחשבת לחומר הגלם המומלץ בגלל מאפייניה, ובעיקר בגלל העמידות בפני קורוזיה ונוחות התחזוקה והניקיון.

חשיבות חומרי גלם איכותיים לייצור ולהתקנת מעקות נירוסטה

בתהליך ייצור מעקות בטיחות מנירוסטה יש לשים לב לשני פרמטרים חשובים. בחירת העומדים בתקן המחייב, ריתוך מלא ומדויק ללא סימנים כדי להבטיח את עמידות ובטיחות המעקה.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד