עיצוב ותכנון מדרגות בבית

תכנון נכון ומושכל של המדרגות בבית הוא חלק בלתי נפרד מתהליך תכנון אדריכלי. גם כאן, כמו באלמנטים רבים אחרים בתכנון ועיצוב הבית, חשוב שנדע לשים בצד טרנדים חולפים ושאיפות אסתטיות וניגש אל אלו רק לאחר שאנו מוודאים שהפתרונות משרתים את הצרכים שלנו בצורה הטובה, היעילה והבטוחה ביותר. כשזה מגיע למדרגות, העיקרון הזה מקבל משנה תוקף, מאחר והבחירה הלא נכונה עשויה לפגוע בבטיחות הבית. אספנו כמה עקרונות ששווה לקחת בחשבון בתכנון המדרגות.

עמידה בתקני הבטיחות היא קריטית

החוק הישראלי מגדיר את ממדי המדרגות הנחשבים לבטוחים. אנו אישית, ממליצים להתעלות עליהם ולתכנן מדרגות ומעקות מעוצבים בטוחות יותר מהתקן. כך למשל, נתכנן מדרגות ברוחב של מטר אחד לפחות, על אף שכדי לקבל אישור מהנדס 80 ס"מ יספיקו. כך אנו מבטיחים את נוחות ובטיחות השימוש במדרגות, גם אם שני אנשים מנסים לעלות או לרדת בהן יחד.

באילו סוגי מדרגות נבחר?

המדרגות הן בראש ובראשונה אלמנט פרקטי הנועד כדי להתנייד בין המפלסים, אך הן משמשות גם כאלמנט עיצובי ופעמים רבות אנו רוצים לבחור בפריט שירשים ויהיה ייחודי. גם כאן, חשוב שנחשוב כיצד לעשות את זה נכון.

מדרגות לולייניות – כן או לא?

מדרגות ספירלה לולייניות הן פתרון תכנון אדריכלי נפלא כאשר השטח שיכול לשמש אותנו למדרגות בבית הוא מצומצם. כך, ניתן לנצל את החלל לשימושים אחרים. עם זאת, חשוב שנזכור שהמדרגות הלולייניות הן צרות יותר ועצם השימוש בהן, בתנועה המעגלית, הוא פחות יציב ובטיחותי, לכן, ככל שהשטח אינו מגביל אותנו, עדיף לבחור בפתרון אחר.

מדרגות צפות

יש משהו מאוד יפה במדרגות הפתוחות היוצרות מבט נקי ומאוורר יותר. היתרון העיצובי הזה הוא גם חיסרון בטיחותי משמעותי. רגע אחד של הסחת דעת, ואנו עשויים לאבד שיווי משקל וליפול. כאשר מדובר בילדים קטנים העשויים להשתחל ברווח שבין המדרגות, הסכנה הופכת להיות ממשית.

כמה מילים על מעקות

גם בבחירת המעקה, חשוב שנשלב היטב אסתטיקה ובטיחות. מעקה פתוח ועדין עם רווחים גדולים עשוי גם הוא לטמון בחובו סיכון לילדים. שילוב של מתכת וזכוכית ייצור פתרון בטוח יותר מבלי לוותר על המראה העדין.

ניצול החלל תחת המדרגות

בניית המדרגות יוצרת שטח פוטנציאלי שיכול לשמש אותך לאחסון. חשוב לייעד במהלך תהליך תכנון אדריכלי פתח גישה לחלל זה על מנת שנוכל לעשות בו שימוש.

 

רוצה ללמוד עוד על הפתרונות העומדים לרשותך בעת תכנון המדרגות? נשמח להשיב על כל שאלה שעשויה לעלות לך. לפרטים נוספים, אנו מזמינים אותך לפנות אלינו.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד