עיצוב בתים 2024 – הטרנדים החדשים ביותר בעיצוב בתים פרטיים

כל שנה מביאה בשורות חדשות בעולם עיצוב הבית, ומידי שנה אנו נחשפים לטרנדים חדשים המשפיעים עלינו ועל סביבת המגורים שלנו. אמנם שנת 2024 החלה כאשר הקורונה עדיין כאן, אך עולם העיצוב לא מפסיק להתחדש, להתפתח ולהתקדם, ובשנת 2024 אנו צפויים לראות יותר עיצובים המשלבים באופן מקורי בין מראה חדשני לעיצוב שמרני, שימוש בצבעים חמים יותר, המשך המגמה לשימוש בחומרים טבעיים, חיפויי קירות דומיננטיים ונועזים, חלוקה פרקטית יותר של מפלסי הבית, שילוב של טכנולוגיות חדשות ועוד.

קולות מן העבר

אחת לכמה שנים ניתן לראות כיצד טרנדים מהעבר חוזרים לאופנה ומשתלבים היטב עם רעיונות חדשים. בתצוגות העיצוב ובמגזינים הטרנדיים לתכנון ולעיצוב בתים פרטיים, ניתן להבחין כי המגמה לשנת 2024 היא לשלב אלמנטים מעולם העיצוב בעבר עם סגנונות עיצוב מודרניים ועכשוויים. בשנת 2024 מעצב פנים ואדריכל מוביל מציע תוכנית המשלבת בין אלמנטים מהסגנון הקלאסי, הוויקטוריאני ואפילו מעולם הארט דקו, למשל חיפויי קירות מעץ טבעי או מלאכותי, טפטים לחיפוי קירות הבית, שילוב פריטי נוי במראה עתיק, רהיטים ישנים לאחר שיפוץ, בדי טקסטיל עם דוגמאות של פרחים וכו'.

המגמה העכשווית לשנת 2021 היא להשתמש בחומרים טבעיים ובגוונים חמים. יש לציין כי בשנת 2020 רבים שהו בביתם רוב הזמן בגלל אילוצי התקופה, ובמיוחד בגלל התפרצות נגיף הקורונה והמעבר לעבודה מהבית, לכן בשנה החדשה יש דגש על בחירת צבעים חמים המשרים אווירה ביתית נעימה ומרגיעה. זו גם הסיבה לשימוש הולך וגובר בחומרים טבעיים כמו עץ, קש, יוטה, ראטן, אבן טבעית ואריחי קרמיקה. בעיצוב הטרנדי נעשה שימוש בצמחייה ירוקה, בדרך כלל צמחים מטפסים.

חלוקה של מפלסי הבית

בבתים פרטיים רבים יש לפחות שני מפלסים, אך בשנת 2024 התכנון של המעבר בין המפלסים שונה ולצד הפרקטיקה מתייחסים גם לעיצוב גרם המדרגות והשינוי הוא התקנת מעלית ביתית במקום מדרגות או תכנון המבוסס על מדרגות צפות. אחד הטרנדים המלהיבים לשנת 2021 הוא תכנון המפלס העליון כקומת סטודיו פתוחה ללא מחיצות וקירות, כלומר סטודיו פתוח ומרווח. את הסטודיו ניתן לתכנן כחדר אירוח המשלב כסאות בר ופינת אוכל או לחילופין כחדר עבודה ומשחקים משותף לכל בני המשפחה, יחידת הורים, יחידה לילדים וכדומה.

המדרגות הצפות מחליפות את המדרגות המעוצבות והמסיביות שתופסות שטח גדול ומהוות אלמנט עיצוב לכל דבר ועניין. את המדרגות הצפות מעגנים לקיר תומך וכך זוכים לתחושה של חלל גדול יותר, יחד עם זאת יש למצוא פתרונות אחסון אחרים מאחר ואין אפשרות להשתמש בחלל מתחת למדרגות לצורך אחסון.

כדאי לדעת כי הצבעים שנבחרו כצבעים הבולטים לשנת 2024 הם צהוב ואפור, אלו שני צבעים דומיננטיים שכיכבו לא פעם בטרנדים השונים בעולם העיצוב, והשנה הם חזרו למעמדם המוביל.

פרקטיקה ומבט קדימה לעתיד

אחת המגמות שניתן להבחין בה בטרנדים החדשים בעולם עיצוב הבית לשנת 2024 הוא התכנון העתידי, כלומר האדריכל מתייחס לכך שהעיצוב נועד לשרת את בני המשפחה בהווה ובעתיד, ומאחר והאפרוחים צפויים לעזוב את הקן ביום מן הימים, יתכן וההורים יחליטו למכור את הנכס ולגור ליד הילדים. לכן, האדריכל מציע תכנון עם מבט קדימה כדי להבטיח עיצוב מקורי ועדכני שיכול לסייע למשפחה למכור או להשכיר את הבית הפרטי במחיר גבוה יותר ממחירי השוק החופשי.

בנוסף, בעת תכנון בתים פרטיים הרעיון המרכזי הוא להבטיח עיצוב ייחודי המותאם לאורח החיים של הדיירים, לכן ניתן דגש על פרקטיקה ופונקציונליות, ונעשה שימוש רחב יותר בחומרים טבעיים וממוחזרים, מעבר לבטון, לעץ ולזכוכית. המגמה לבחור רהיטים בעיצוב קלאסי ומהעבר נועד לאפשר לדיירים להרגיש בנוחות בבית, המראה הקלאסי מנחם, והעיצוב מתייחס למציאות של היום כאשר שוהים רוב הזמן בנכס.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד