מעקות פנים וחוץ בחללי הבית

כאשר אנו נכנסים לבית מגורים יש מעט מאד אלמנטים שיעשו רושם מכריע: כאלה הם למשל הריצוף, התאורה וגרמי המדרגות. מהסיבה הזו, בכל מהלך של שיפוץ או בניה מומלץ לחשוב בהקדם האפשרי על המראה של גרם המדרגות – פנימי או חיצוני – וכמובן, להתאים לגרם המדרגות מעקה שישתלב בצורה היפה והנכונה ביותר עם העיצוב והמראה של הבית. בדומה לריצוף, למשל, מדובר בהחלטה שתהיה לה השפעה מכרעת על מראה החלל, ולא זו בלבד, אלא שקשה מאד לבצע לאחר מכן שינוי או שיפור. לכן כדאי להשקיע מחשבה ומאמץ בתכנון מיטבי של שילוב גרם המדרגות והמעקה, ולא להתפשר על החומרים, העיצוב והתחושה שהם מעבירים בחלל.

מעקה למדרגות – העיצוב הנכון עבורכם

כאשר בוחרים את העיצוב כדאי להתחשב בעיצוב ובמראה הכללי של הבית. כך למשל, במידה ואנו בוחרים במראה טבעי ועושים שימוש בכמה שיותר אלמנטים של בניה ירוקה ומראה מחובר לטבע, מומלץ לבחור בחומרים טבעיים וחמים כמו עץ. בדירה מנוכרת ואורבאנית במראה קר יתאימו יותר מעקות ברזל ייחודיים בשילוב מדרגות מתכת. וכמובן שהמעקות השקופים שהפכו למוכרים יותר בשנים האחרונות ישתלבו היטב בכל סגנון וצורת בניה.

אגב, גם המדרגות עצמן מגיעות כיום במגוון צורות וסגנונות. מדרגות עץ, למשל, מחממות את מראה הבית כולו. מדרגות מרחפות יתאימו במיוחד לחללים צרים ותחומים. גרם מדרגות מפותל ובעל מעקה מסוגנן יעניק מראה מלכותי לכל חלל. מדרגות מתכת נכנסו כיום לתוך הבתים עצמם ואנו פוגשים מגוון נאה של מדרגות במראה מיוחד וקל, כאשר ניתן לשלב בהן עץ לקבלת מראה חם יותר. חומר נוסף ומפתיע המשמש כיום לעיצוב גרמי מדרגות עוצרי נשימה הוא הזכוכית – שאינה שוברת את החלל ומעניקה תחושה מדהימה של ריחוף וזרימה בכל חדר שבו יותקן גרם מדרגות שכזה. מדרגות זכוכית מתאימות במיוחד לחללים מסחריים יוקרתיים.

באם אתם מוטרדים מן העלויות הכרוכות בהתקנת גרם מדרגות יוקרתי ומושקע יותר כדאי לזכור שכאשר בוחרים בשיטה של בניה ירוקה שומרים לא רק על הסביבה אלא גם על הכיס. הבניה הירוקה, אשר נקראת גם בניה קלה, עושה שימוש במשטחים מוכנים מראש ובחומרים ממוחזרים וקלים יותר. הקטנת הזיהום, קצב העבודה המהיר והחומרים הידידותיים לסביבה – כל אלה מאפשרים לחסוך בנזק לסביבה, תוך שהם מורידים גם את עלויות הפרויקט. בחירה בשיטת הבניה הזו מאפשרת לכם להשקיע יותר באלמנטים דקורטיביים כמו גרמי מדרגות אסתטיים.

התקינו גרם מדרגות מעוצב ואל תתפשרו על המעקה המצורף – מדובר באלמנט דומיננטי שהשפעתו על מראה החלל!

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד