מעקות ומדרגות – כל מה שחשוב לדעת?

בכול הנוגע למעקות ומדרגות, יש לקחת בחשבון שלצד עיצובים, חומרים, גדלים ומיקומים, גם יש לקחת בחשבון את נושא התקנים, וזאת כי כל מה שיותקן ללא אישור של מכון התקנים עשוי להיפסל ואף להוות סכנה מידית. כך למשל מעקה שיותקן בגודל הלא נכון, יחובר באופן הלא נכון, או יעוצב באופן שיכיל רווחים לא נכונים בין השלבים השונים, עשוי להוות סכנה. מכאן לפני שרוכשים ממקום כלשהו, יש לוודא שהוא עובד בצמוד לתקנים, וזאת על מנת למנוע בעיות מיותרות וכמובן שגם על מנת להרוויח את המרב.

דגשים עבור מעקות

לפי החוק על המעקה להיות בגובה מינימלי של 105 ס"מ והמרווח בין המוטות לא יכול להיות יותר מ8 ס"מ. כמו כן, אם מדובר בסוג של מעקה בעל אלמנטים עיצוביים, הרי שאז יש לבחון שהם לא מסכנים את שלום הילדים שתמיד מחפשים כיצד ניתן להפוך כל דבר למשחק. מלבד בטיחות, גם יש לוודא שנלקחו כראוי מידות, במיוחד כאשר מדובר בגרם מדרגות אשר מצריך התאמה מלאה לאופי התצורה. לאחר מכן יש לבחון מאיזה חומר מעדיפים ואף מה מתאים עבור עמידה מתחת לכיפת השמיים, כך שאם בוחרים עבור תנאי חוץ מעקה ממתכת, חובה שהוא יעבור גלוון. בנוסף אם מדובר בריתוך המעקה בתוך הבית, הרי שמומלץ לוודא שהמרתך מקפיד לפרוש על הרצפה שטיח ייעודי עבור מניעת נזק מיותר, ולבסוף נציין שאין להתפשר על איכות המתקין, וכאן כבר אין להכביר במילים מדוע.

דגשים עבור מדרגות

אם נעבור לדון על דגשים ייחודיים בתחום המדרגות, דגשים אשר אינם נוגעים לעמידה בתקנים, נציין שחשוב ביותר להבין שכיום המדרגות כבר אינן רק אובייקט פרקטי, אלא בכוחן להוסיף תרומה עצומה להיבט העיצובי של כל בית ומתחם, ועל כן יש לשמור על ראש פתוח, לבחון חומריות, לשקול להתאים את החומריות לעיצוב הכללי, או לחלופין ליצור קונטרסטיות מעניינת, ואף יש לבחון את גודל המתחם בהתאם לאופי המדרגות, וזאת כי כיום ניתן למצוא מגוון פתרונות חכמים עבור מתחמים קטנטנים.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד