מדריך לבחירת מעקות לבית

תפקידם של מעקות בבית הינו לסייע בשמירה על הבטיחות אך אל תטעו- גם היופי משחק כאן תפקיד חשוב מאד. בעת בחירת מעקות מעוצבות חשוב להביא בחשבון גם את אלמנט היופי, אך גם את אלמנט הבטיחות.

בעת עיצוב הבית יש חשיבות רבה לבצע את הבחירה המתאימה ביותר, כזאת שתאפשר לכם להרגיש בנוח בבית שלכם, בין אם מדובר במרפסת או בחדר המדרגות.
במדריך שלפניכם נביא פרמטרים חשובים בבחירת המעקות לבית.

אילו סוגי מעקות הינה הבחירה הנכונה ביותר

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של מעקות זכוכית לבית, אך חשוב מאד לוודא כי הבחירה הינה הבחירה הנכונה ביותר עבור הבית שלכם על מנת שתהיה לכם אפשרות ליהנות מהמראה. אם בעבר היה ניתן לבחור סוג אחד, הרי כיום ניתן לראות סגנונות שונים.

יחד עם זאת, בבואכם לבחור חשוב שתדעו להבחין בסוגי המעקות השונים:

אלומיניום: מדובר בחומר איכותי למדי המעניק פתרון בטיחותי מהמעלה הראשונה וכן תורם לעיצוב. מבחינת החומר מדובר בחומר קל ונוח לעבודה, מה שמאפשר ליצור מעקות ישרים או מפותלים זאת בהתאם לסגנון בו אתם מעוניינים. חשוב לציין כי ניתן לצבוע את האלומיניום בצבעים שונים אך גם לייצור את המראה הקלאסי.

ברזל: בהשוואה לאלומיניום, מדובר בחומר זול יותר אך דורש תחזוקה רבה יותר. הברזל נחשב לפחות עמיד וכן כזה החשוף לפגעי מזג האוויר.

עץ: ניתן לבחור מבין הסוגים השונים כאשר ניתן לעצב את העץ בצורות שונות וליצור מראה קלאסי וחמים.

זכוכית: מדובר בחומר הנחשב ליוקרתי למדי. חומר זה נחשב לפופולרי במיוחד בבתים קטנים אשר התקנתם מעניקה מראה מודרני. אם אתם מתלבטים במה לבחור הרי יש חשיבות רבה להתייעץ עם מומחים בתחום
בהתאם למקום בו אתם מתגוררים

כפי שהזכרנו קודם לכן, אין ספק כי לצד הבטיחות חשוב מאד לשים לב גם לעיצוב. עיצוב מעקות בבתים משפיע על המראה ומסייע בשדרוג החלל. כעת השאלה היא כיצד תדעו לבחור את המעקות המתאימים? התשובה היא בהתאם לסגנון העיצובי של הבית בו אתם מתגוררים.

בית כפרי: במידה ואתם מתגוררים בבית כפרי, הרי הבחירה בעץ הינה הבחירה הקלאסית והטובה. המעקות העשויים מעץ יהפכו את הבית שלכם לחמים ונעים.
מודרני: במידה ואתם מתגוררים בבית מודרני, הרי סגנון זכוכית מתאים לבית שלכם.
קלאסי: במידה ואתם מתגוררים בבית קלאסי, הרי העדפה היא לבחור חומר מסוג זכוכית או שיש.

מה בנוגע לשילובים

בשנים האחרונות אומרים מעצבים כי מה שהיה מקובל בעבר לא ממש מקובל היום מבחינת עיצוב הבית. מה הכוונה? אם בעבר היינו נוהגים לבחור מעקות שגרתיים, הרי כיום ההמלצה היא לשלב בין סגנונות שונים. במידה ואתם מתלבטים, הרי התייעצות עם מעצבים תאפשר לכם לפתור את ההתלבטות שלכם. אותם מעצבים הינם בעלי ניסיון וותק והם יאפשרו לכם לראות את התמונה הכוללת.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד