כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית. בכנות, לא פשוט לבחור בין השתיים. במידה ואתם עוד מתלבטים, ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור

תכננו הכול מראש

כשמדובר על עיצוב בית פרטי, מומלץ לתכנן את הכל מלכתחילה. תכנון בתים פרטיים בצורה מסודרת יעשה לכם קודם כל סדר. לאחר שיתחיל השיפוץ או אפילו אם רק מדובר בעיצוב מחדש, יתחיל הבלגן בבית שלכם. הידיעה שיש לכם תכנית מסודרת ותמונה סופית בראש, תעזור לכם לעבור את התקופה המורכבת הזאת בראש שקט ובידיעה שבסוף המסע תגיעו בדיוק לאן שתכננתם. תכנית מסודרת לא רק תסדר לכם ראש שקט, אלא גם תדאג שלא תתפזרו ותלכו לאיבוד במהלך התהליך. התוכנית תהווה עבורכם מפת התמצאות בתוך הבלגן. כדי שהמפה תהיה יציבה, השתדלו לשמור על התוכנית שלכם כפי שהיא וכשאתם מערערים עליה נסו לחשוב מדוע קיבלתם את אותה ההחלטה. לכן כאשר אתם עוד בשלב התכנונים, זה הזמן לבחור בין מעקה זכוכית למעקה מעץ באופן שיתאים לתוכנית שלכם.

התחשבו בתקציב שלכם

כשאתם באים לבחור מעקה מעץ או מעקה זכוכית, עליכם לחשוב לפני הכול על התקציב שלכם. באופן כללי, כשמדובר על עיצוב בתים פרטיים אתם חייבים להיות עם תכנית תקציבית מסודרת לגבי הבית שלכם. על התקציב להיות כזה שתוכלו להרשות לעצמכם מבלי להגיע למצבים כלכליים לא נעימים, אבל גם שיאפשר לכם לעצב את הבית שלכם בצורה שחלמתם עליה. לכן אם אתם מתלבטים בין סוג המעקות, בדקו קודם כל מחירים וודאו שהמחירים תואמים את התקציב.

בטיחות קודמת לכל

בכל שלבי העיצוב של הבית שלכם, תהיו חייבים לקחת בחשבון אילוצי בטיחות. אילוצי בטיחות הם האילוצים המובילים במסגרת עיצוב בתים פרטיים. כשאתם באים לבחור בין מעקה זכוכית למעקה עץ, עליכם לחשוב קודם כל על הילדים שלכם. אם יש לכם ילדים קטנים אשר יכולים להיתקל בזכוכית ולשבור אותה, תהיו חייבים לקחת זאת בחשבון ואולי לוותר על הזכוכית גם אם היא הכי יפה בעיניכם. מאידך, למרות שזכוכית שבירה, היא גם שומרת על הקטנטנים הנמוכים מפני נפילה. יהיה עליכם לקחת בחשבון את כלל נושאי הבטיחות בעת הבחירה שלכם.

התחשבו בעיצוב של המדרגות

עיצוב המדרגות הוא חלק כולל מעיצוב בתים בכלל. עיצוב בתים צריך להיות הרמוני, משדר רוגע, משפחתיות וכזה שיהיה אחיד בכלל חלקי הבית. הסתכלו על מעקה המדרגות ועל המדרגות שלכם כיחידה אחת, ואפילו על כלל המרחבים הפתוחים בבית. התאימו את הצורה של המעקה, סגנון העיצוב שלו, החומר ממנו עשוי וצבעיו למדרגות עצמן ולעיצוב הכללי של הבית. כחלק מהסתכלות על המדרגות כיחידה אחת, כשאתם מתכננים את המדרגות ומעצבים אותן, תכננו כבר אז את המעקה המתאים עבורן.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
עיצוב מדרגות פנים בשילוב מעלונים
עיצוב מדרגות פנים בשילוב מעלונים

רוצים לתכנן את מדרגות הפנים בביתכם בצורה כזו שתאפשר לכם לעלות בקלות, אז יהיה כדאי לכם לוודא שאתם מתקינים מעלון מדרגות איכותי.

קראו עוד