כיצד לשלב מעקות ומאחזי יד בתכנון של המבנה

כשאנחנו מתכננים מבנה מסוים, בין אם זה מבנה מגורים, מסחרי או אחר, אנחנו צריכים לקחת בחשבון, בין היתר, אלמנטים פנימיים אשר עלינו להתקין, בין אם זה לצורכי עיצוב, לצורכי שימוש וכן לצורכי בטיחות.

אחת הדוגמאות הטובות לכך הם מאחזי יד ומעקות. אלה ישמשו אותנו על מנת שנוכל להיאחז בהם בזמן שאנחנו יורדים במדרגות, נעים במסדרון, עומדים, שוהים בשירותים או כל דבר אחר. מדובר על מתקנים שמיועדים בעיקר עבור מבנים בהם יש ילדים קטנים או אנשים מבוגרים, אך במקרים מסוימים, כמו למשל אם יש מדרגות פנימיות או חיצוניות, הרי שיש צורך להתקין מעקות על מנת לאפשר שימוש נוח ובטוח. כך אנחנו מונעים כל אפשרות לנפילה.

מן הסתם, התכנון והעיצוב אשר יתבצע על ידי אדריכלים צריך להיות מותאם גם לסוג המבנה, גם לאופיו וכן לעיצוב של המבנה. ההחלטה באיזה מעקות למדרגות או מאחזי יד להשתמש, תלויה בין היתר במפרט של המבנה בכלל ובעיצוב שלו בפרט.

אדריכלים אמורים להציג בפנינו תכנית ברורה כיצד הם ממליצים לנו להתקין את האלמנטים הנ"ל, וכיצד הם ישלבו אותם במקומות הנדרשים. ההתאמה צריכה להיות מותאמת, הן למאפיינים אחרים שנמצאים באזור והן לעיצוב בכלל. הרי סביר להניח שאנחנו לא נרצה להתקין מעקה מודרני במבנה שנראה קלאסי, ואנחנו לא נוכל להשתמש במעקה מדרגות ישר אם מדובר במבנה מדרגות ספירלה.

מה צריך לשים לב כשבוחרים מעקות ומאחזי יד

כפי שציינו, הבחירה צריכה להיות מותאמת למקום, לתנאי השטח, עיצוב ומפרט של המקום. אפשר להשתמש לפני שבוחרים בסגנון מסוים, בתוכניות הדמיה שונות בשביל לראות עד כמה הבחירה שלנו באמת מותאמת למבנה ולצרכים שלנו.

כאן עולה נקודה נוספת, אנחנו צריכים לאפיין את הצרכים שלשמם נשתמש באותם מעקות בהתאמה אישית ומאחזי יד. אנחנו לא נרצה להתקין מאחזים במקום שאין בהם צורך ומצד שני, אם יש בבית אנשים מבוגרים, אז לצורך בטיחותם אנחנו נרצה להתקין מאחזי יד בצורה נוחה, כך שהם יוכלו להשתמש במאחזים באופן מיידי ובצורה פשוטה.

כיצד אדריכלים יכולים לעזור לנו

מן הסתם, אדריכלים מקצועיים יוכלו לספק לנו את כל המידע הנדרש לנו על שימוש במעקות ומאחזי יד, הם ידעו להסביר לנו כיצד והיכן אנחנו יכולים וצריכים להתקין אותם, איך עושים את זה בצורה בטוחה ונוחה על פי התקנים הנדרשים.

מעבר לכך, הם יוכלו לעזור לנו לבחור את הגודל המתאים, את העיצוב הנכון, מתוך מחשבה, כיצד אנחנו מתאימים את כל המאפיינים באופן כזה שהמתקנים ישתלבו היטב עם העיצוב ועם התכנון של המבנה.

מעבר לכך, כל אדריכל יש לו את היכולת והידע לנהל את הפרויקט באופן רחב, כך שהוא יוכל ללוות אותנו מתחילתו ועד סופו, במטרה שנוכל ליהנות ממבנה מסודר ומעוצב כראוי.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד