טיפים לעיצוב פינת עבודה מתחת למדרגות

בבית קטן כל סנטימטר מרובע נחשב, זה אומר שתצטרכו להיות יצירתיים מאוד בעיצוב פינת עבודה ביתית. אבל אם יש לכם מקום פנוי מתחת למדרגות הפנימיות, למה סתם לבזבז את החלל הזה ולא לנצל אותו? יש הרבה דברים שאתם יכולים לעשות עם השטח שמתחת למדרגות, אם כדי להקל עת מצוקות האחסון או כדי ליצור פינות ישיבה נוספות.

אז אל תתנו לחלל שמתחת למדרגות שלכם להישאר כאבן שאין לה הופכין. בעזרת כמה טיפים ורעיונות עיצוביים, תוכלו לעצב לעצמכם פינת עבודה נחמדה במקום שעד עכשיו עמד ריק.

טיפ #1: לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן

סביר להניח שתבלו שעות רבות במשרד הביתי שלכם, אז אל תקשו על עצמכם. במקום לדחוף שולחן עבודה זעיר לתוך חדר ללא חלון כדי לא לפגוע בחדר האורחים שמשמש אתכם רק לעתים נדירות, נצלו את האזור שמתחת לגרם המדרגות.

אל תשכחו לקחת בחשבון את זרימת התנועה באזור הזה, ואת היכולת שלכם לעמוד בפני הסחות דעת.

אבל, אם גרם המדרגות ממוקם ליד הקיר ולא במרכז החלל תוכלו להפוך אותו לפינת עבודה שבה זרימת התנועה הטבעית בבית לא תפריע לכם להתרכז ולעבוד ביעילות בחלל הדחוק אי שם מתחת למדרגות.

טיפ #2: השקיעו בכסא מחשב נהדר

קודם כל חשוב מאוד שתוכלו לעבוד כשאתם יושבים על כסא משרדי איכותי. בחירה בכיסא ארגונומי מתוך ההיצע הרחב של כסאות משרדיים שמציע השוק, יכולה להבטיח לכם פחות כאבי גב בזכות האפשרויות להתאמה אופטימלית של הכיסא לצורת הגוף שלכם.

טיפ #3: אל תקריבו את היופי לטובת הפונקציונליות, ולהיפך

השולחן, המדפים, הארונית – צריכים לשרת אתכם ולא להיפך. אבל, לפני שתשקיעו בריהוט שיוצב בפינת העבודה הביתית, שקלו את מאפייני זרימת העבודה שלכם ואת הפריטים שצריכים להיות בהישג יד. רק לאחר מכן התחילו לחפש ריהוט שיהיה יפה ופונקציונלי כאחד.

הריהוט המשרדי בפינת העבודה שמתחת למדרגות אמור להשלים את הסגנון העיצובי של החלל כולו, ולא להכריז על מראה של ״חדרון חסר נשמה״. כלומר:

  • אם גרם המדרגות שלכם ממוקם בחלל שמעוצב בסגנון מסורתי, נראה שהריהוט המשרדי האידיאלי עבורכם יהיה שולחן, מדפים וארונית שעשויים מעץ חם.
  • אם החלל הוא בסגנון עיצוב עכשווי, ובחרתם לשים מדרגות ברזל אז רצוי שהמשרד הביתי שלכם יכלול רהיטי מתכת מודרניים או פריט אומנותי, אם נותר לכם מקום שם מתחת למדרגות.

טיפ #4: צבעו את הקירות בפינת העבודה מתחת למדרגות בצבע שאתם אוהבים

מה דעתכם הפעם לוותר על משרד בצבע בז׳? אתם זקוקים לצבע שיזין את מנוע העבודה שלכם. עבור אנשים מסוימים צבע בהיר ועליז כמו כתום או ירוק ליים, עשוי להעלות את רמות האנרגיה. אחרים זקוקים לגוון מרגיע יותר כמו ירוק בוטני או כחול ים, כדי שיישארו ערניים וממוקדים במשך כל שעות העבודה. כדאי לבדוק איך צבעים שונים משפיעים אישית על מצב הרוח שלכם.

יחד עם זאת, אל תשכחו שהמשרד שלכם מתחת למדרגות נמצא בחלל גדול יותר של הבית, כך שחשוב מאוד שצבע הקירות בפינת העבודה יתאים ויצור הרמוניה או ניגוד, עם צבע הקירות בחלל הרחב יותר. הבחירה בצבע מבחינה זו תלויה כמובן בהעדפות שלכם ובדיאלוג העיצובי שאתם רוצים שיתנהל בין פינת העבודה לסביבה שלה.

טיפ #5: תפנקו את עצמכם במבט לנוף

חשבו על האפשרות ששולחן העבודה שלכם ימוקם מול משהו שיהיה יותר מעניין מאשר בהייה בקיר ריק, כשאתם מרימים את העיניים מהמחשב (גם אם אתם נורא אוהבים את צבע הקירות שבחרתם). אמנם, האור הטבעי של החלון הוא אידיאלי, אבל כשפינת העבודה היא מתחת למדרגות, החלון בוודאי יהיה מרוחק מכם. אבל אל ייאוש, במקום חלון תוכלו לתלות תמונה יפה מעל לשולחן, או פשוט להציב את הכיסא שלכם עם הגב לקיר ועם הפנים אל החלל הפתוח.

טיפ #6: בחרו באביזרי קישוט

אם אתם לא בוחרים בעיצוב בסגנון עכשווי, תוכלו לבחור באביזרים שישפרו את התחושה הנינוחה של המשרד הביתי שלכם. למשל, ספל יפה לעטים, פתקים דביקים, סל אשפה דקורטיבי, פנקס מעוצב ועוד. אם אתם תולים לוח מודעות על הקיר, עטפו אותו בבד מדהים. על הקירות תוכלו לתלות תמונות השראה, בין אם זה ציור קלאסי או צילום ממוסגר של הילדים שלכם.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד