זחליל לנגישות פשוטה ונוחה במדרגות

בתקופה האחרונה עולה יותר המודעות לחשיבות הנגשתם של מבנים ציבוריים גם עבור נכים. היום ישנו גם חוק המחייב בעלי עסקים להנגיש את העסק שלהם עבור ציבור זה. למזלנו, היום ישנם אביזרים המסייעים לנכים להתמודד גם עם מעבר במקומות שהיו עד לא מזמן בלתי עבירים לחלוטין כמו מדרגות. מבנים רבים אינם כוללים מעלית, על אחת כמה וכמה מעלית נכים אליה יכול כיסא גלגלים להhכנס. מבנים אלה היו בלתי נגישים עד שפותח זחליל, מכשיר שנועד לצליחת מדרגות.

ישנם זחלילים מסוגים שונים. זחליל שימושי ביותר הוא זחליל נייד נשיאה ברכב ולהנחה על גבי כל גרם מדרגות. זחליל מסוג אחר הוא מתקן קבוע המותקן כמושב על גבי מעקה גרם המדרגות או מתקן הכולל משטח להעמדת כיסא הגלגלים.

כיצד פועל הזחליל?

כאמור, ישנם מספר סוגים של זחלילים או מעלוני מדרגות. הזחליל הנייד מונח באמצעות מסילה על גבי גרם המדרגות אותו מעוניינים לעבור ובאמצעות שרשרת ומנוע חשמלי נעשים הטיפוס במדרגות או הירידה בהן. לתפעול והנחתו של זחליל זה נדרש אדם מלווה. התקנתם של זחלילים קבועים דורשת תכנון ובנייה של מהנדס המומחה בתחום. לא כל מקום מספק את התנאים המתאימים להתקנת מתקן קבוע. עם זאת, התקנתו בהחלט פשוטה יותר מהתקנת מעלית. היא אינה דורשת חפירת פיר והשטח הנדרש הוא מצומצם יותר. מתקן בעל מושב המותקן על גבי מעקות בטיחות מיוחדות דורש פחות מקום ומורכבות ההתקנה תלויה בצורת גרם המדרגות – האם הוא ישר או לולייני.

לשמור על כללי בטיחות בנסיעה

נכון, זו אינה מכונית והנסיעה בזחליל אורכת מספר שניות, אך זמן זה מספיק בכדי שתתרחש תאונה. לכן, חשוב גם בעת השימוש בזחליל לשמור על כללי בטיחות. חשוב שתהיה ידית המופעלת באופן ידני במידה וישנה בעיה במנגנון החשמלי. חשוב לחגור חגורת בטיחות בעת השימוש בזחליל וחשוב שיהיה אדם מלווה או משגיח שיוכל לעזור בכל מצב לא צפוי.

היכן לרכוש זחליל למדרגות?

את הזחליל ניתן לרכוש דרך אתרים יעודים באינטרנט או בחנויות העוסקות בשיווק ציוד ואביזרים לנכים. עשו סקר ובדקו זחלילים שונים והשוו ביניהם. ראו מהי קלות התפעול, לאיזו תקופה ניתנת אחריות על המכשיר והאם החברה המייצרת היא מוכרת.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד