השפעת המעקות והמדרגות על סגנון עיצוב הבית

אחת הדרכים שבאמצעותן ניתן לקבוע את טון עיצוב הבית היא באמצעות מדרגות מעוצבות ומעקות מתאימות. המעקה, שנמצא בדרך כלל ממש בכניסה לבית ומוביל לקומות עליונות, הינו אלמנט משמעותי בעיצוב הבית, ולכן תכנון המעקה והתאמתו לחלל הבית – קריטי.

איזה סוגים של מעקות ישנם?

כיום ישנם מעקות מעוצבים בסגנונות שונים כמו למשל מעקות עץ, מעקות לולייניות, מעקות ברזל, אלומיניום, זכוכיות ועוד. את המעקה בוחרים לאחר בניית המדרגות במבנה, כאשר גם בחירה זאת עליה להיות נבונה ולהשתלב בצורה הרמונית בחלל.

אז כיצד מעצבים בית באמצעות בחירת המעקה הנכון?

כאשר אתם מתכננים את בניית הבית שלכם, חשוב שתדעו כיצד ליצור מכלול שלם של אלמנטים שמשתלבים אחד בשנים. בחירת מעקה מעץ למשל, היא בחירה הפופולאריות בעיצוב בתים מודרניים כאשר את העץ ניתן לשלב גם עם זכוכית או שלל חומרים.

בחירת מעקה מעץ מלא בגוונים טבעיים מתאימה לבתים בסגנון כפרי כאשר בדרך כלל מדרגות הבית עשויות גם הן עץ או קרמיקה.

שילוב של מעקה עשוי ברזל מתאים למגוון סגנונות החל מסגנון בית בעיצוב ים תיכוני עד לעיצוב מודרני תעשייתי או כפרי, כאשר משחק עם חומרים בעיצוב ובשילוב של המדרגות הנכונות, יכול להתאים לשלל סגנונות – מה שמקנה יותר אופציות בחירה, והתאמת החומר שממנו עשוי המעקה לתקציב הבנייה והעיצוב.

שילוב המעקה עם עיצוב הבית

כאשר אתם בוחרים מעקה אשר נמצא בדרך כלל בכניסה לבית או באזור הסלון, חשוב לשים לב כי המעקה מתכתב בצורה טובה עם שלל אלמנטים קיימים בבית. מעקה זכוכית למשל יתאים לבית בעיצוב תעשייתי או מודרני, כאשר שילוב נכון של המעקה עם אלמנטים כמו שולחן פינת אוכל גדול עשוי זכוכית, חלונות גדולים ורחבים, ואף תאורה לסלון מעוצבת שתתאים לעיצוב המעקה, יצרו הרמוניה מושלמת בין כל החלקים וישדרו קשר ישיב והמשכיות בבחירת החפצים שבאמצעותם מעצבים את הבית.

התאמת מעקה לתקציב

בשל היכולת להתאים כמעט חומר שממנו עשוי המעקה לסגנון הבית, ניתן כיום לבחור בחומרים שמתאימים לנפח תקציב העיצוב, לדוגמא: מעקות עשויים נירוסטה שמתאימים למגוון סגנונות עיצוב החל מהסגנון התעשייתי עד למודרני ואפילו לים תיכוני, כאשר מעקות אלה נחשבים כדאיים יותר מבחינת המחיר ולכן הם מאפשרים טווח תנועה בבחירת המעקה.

מעקות ברזל לעומת זאת נחשבים יקרים יותר אך הם כאלה שמתאימים לסגנונות עיצוב ספציפיים יותר, והן כאלה שמתאימות לתקציב גדול יותר שלוקח בחשבון גם יד אמן שעוסקת במלאכת עיצוב ובניית המעקה.

סיוע מאנשי המקצוע – סולם יעקב

בזמן שאתם מתכננים את מבנה המדרגות והמעקות בבית, חשוב לקבל סיוע מחברת סולם יעקב המומחים בעיצוב מדרגות ומעקות שיכולות לבצע שילוב מקסים של האלמנטים האלה בחלל הבית.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד