איך לעצב את גרם המדרגות בעת תכנון אדריכל?

בהרבה בתים פרטיים ניתן למצוא היום מדרגות: מדרגות עץ או זכוכית, מדרגות מאבנים ועוד. כל גרם מדרגות מביא את האופי שלו לבית וחשוב להתאים אותו לסגנון החלל כבר בשלב התכנון של אדריכל.

אדריכלים רבים שמתכננים את הבניה של הבית לוקחים בחשבון הרבה אלמנטים בעת התכנון וגרם מדרגות הוא לחלוטין חלק מהם. גרם המדרגות הוא זה שיוצר הפרדה בין הקומות בבית, לרוב הוא נמצא במרכז חלל הבית והוא יכול לעצב את הטון הסגנוני בצורה שלו ובחומרים ממנו הוא עשוי, במאמר זה נעניק מספר רעיונות עיצוביים לגרם המדרגות עוד בשלב תכנון אדריכלים.

אלמנט דקורטיבי

גרם מדרגות הפך כבר זמן מה להיות מעין פריט דקורטיבי בחלל הבית שלנו ויש להתייחס אליו בכובד ראש כבר בזמן התכנון של הבית. הוא חייב להיות חלק מהתכנון הראשוני של כל בנייה או שיפוץ, צריך להיות תיאום בין חומרי הגלם לבין הסגנון העיצובי של הבית או הסלון. כשבוחרים במדרגות לפנים הבית מדובר בבחירה שהיא ארוכת טווח וזאת הסיבה שמאוד חשוב לזהות את כל המשתנים שעומדים, טרם לבנייה. אדריכל מקצועי יוודא כי גרם המדרגות בנוי מחומרי הגלם האיכותיים ביותר בין אם זה זכוכית מחוסנת, עץ מלא, ברזל ועוד. אדריכלות אינה לוקחת בחשבון רק את הפן העיצובי בכל תכנון אלא גם את האיכות המעידה על מוצר ברמה גבוהה ועמידות לאורך שנים רבות.

סגנונות פופולאריים

יש היום גרמי מדרגות בסוגים שונים לצד מגוון שלם של עיצובים, לכל סגנון יש את היתרונות והחסרונות שלו, אך בחירה סופית תהייה כאמור על פי סגנונו של מי שעומד לגור בבית וגם בהתאם למגבלות של הדירה. חשוב לפני הכול לעשות בחירה בסגנון הבנייה המבוקש:

מדרגות ״רגילות״ –סגנון הבנייה שמוכר לנו, זה סגנון שהוא סטנדרטי, המדרגות בנויות בכיוון אלכסון וישר והפינות חדות וישרות. החיסרון שהן תופסות נתח גדול במרחב ומקנות לבית מראה די בנאלי כך שאדריכלים רבים מעדיפים לבחור בסגנון יצירתי ומושך יותר.

מדרגות ספירלה – שם זה נועד להן בגלל המבנה שלהן והעיצוב שהוא מעוגל. לרוב אלה יהיו מדרגות כרוכות סביב עמוד שמקובע בין התקרה לרצפה. הן אופציה נוחה יותר לחלל קטן כיוון שהן לא תופסות הרבה מקום. מעבר לכך, הן מקנות מראה עדין יותר לעיצוב הבית, כך שאדריכלים רבים הרוצים להקנות מראה יותר ביתי וחם יעדיפו את סגנון הספירלה.

מדרגות מרחפות – אלו מדרגות ייחודיות, הן יכולות להיות דקות או עבות אך הן לא נתמכות ברצפה או בתקרה, כל מדרגה מחוברת רק אל הקיר. הן לא תופסות מקום גדול בחלל ומעניקות מראה מאוד חדשני ומודרני. בתחום אדריכלות ועיצוב פנים מדרגות אלו מאפיינות במיוחד מבנים ציבוריים חדישים או משרדים יוקרתיים, עם זאת, אנשים רבים בוחרים במדרגות מרחפות בשל המראה החדשני שלהם. תכנון אדריכלי מקצועי יבטיח כי למרות האתגר שבבניית מדרגות מרחפות, המראה הסופי יהיה בעל גימורים מושלמים ויקנה מראה של גרם מדרגות באיכות גבוהה.

כשסיימנו את בחירה של סגנון המדרגות נאלץ לבחור את החומר מהן עשויות המדרגות: עץ, אבן, אבן, מתכת, שיש ועוד. כל אחד מהחומרים מקנה רושם וסגנון משלו. חשוב שזה יתאים גם לחיפוי של הקיר או לרצפה של החלל. השילוב בין החומרים גם יכול להיעשות כל עוד יש התאמה. גם במעקה של המדרגות ניתן לעשות מעקה שהוא שקוף או מזכוכית או שילוב של עץ עם מתכת ועוד רעיונות יצירתיים כשהם בהתאמה לעיצוב.

איך מתאימים עיצוב למדרגות

מכיוון שמדובר בחלק חשוב מעיצוב החלל, המדרגות הפכו לשיקול שהוא יחסית מרכזי מאוד בתכנון החלל. כדי להתאים את גרם המדרגות חשוב להחליט על חומר גלם ועל הסגנון שלו. למשל לבית שהוא בסגנון כפרי נתאים גרם מדרגות מעץ מהגוני ולמשרד של אדריכלים ועיצוב פנים נתאים משהו הרבה יותר יוקרתי כמו מדרגות מזכוכית או משיש. גם הגוון והצבע תלויים בחומרי הגלם ואפשר גם לבצע חיפויים על מנת להתאים את המדרגות לחלל.

מאמרים נוספים

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות
עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות

עיצוב הבית: דו-קומתי עם אלמנט בשילוב מדרגות ומעקות - יצירת בית מגורים פרטי מיזוג אמנותי של ארכיטקטורה, פונקציונליות וגישה עם חשיבה קדימה.

קראו עוד
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם
כיצד לעצב את חדר המדרגות במשרד שלכם

חדר המדרגות הוא חלק חשוב בחלל המשרדים. זה יכול לשמש למטרות רבות.

קראו עוד
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?
כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מעקה מעץ או זכוכית?

כשמדובר במעקה למדרגות בבית שלכם, יש שתי אופציות מובילות – מעקה מעץ או מעקה מזכוכית

קראו עוד